söndag 5 juni 2016

Bert Karlsson ger sig in i tiny house branchen.

Sveriges kanske främsta bidragsentreprenör Bert Karlsson insåg förstås att det finns pengar att tjäna på migrationskrisen även i nästa led.

Han har nu börjat upparbeta trailerparks där han ska hyra ut eller sälja villavagnar åt olika kommuner.
Vagnarna ska importeras från Vitryssland och Polen.

Jag vet inte vad jag ska tycka, eller hur jag ska formulera mig. Jag funderade på att ge mig in i tiny houses själv, men då hade jag byggt kvalitet åt privatpersoner.
Att tjäna pengar på att ge folk lösningar på Sveriges hårt reglerade bostadsmarknad och hjälpa dem snuva Staten på skatteintäkter i form av bostadsavgifter med mera hade varit en fin gärning.

Hus på hjul har verkligen framtiden för sig, men det var väl inte en framtid som blivande slumområden jag hade velat se.
Statusen på att bo litet kommer definitivt inte höjas av detta, och det är lite tråkigt.

Ja ja. Det ska bli intressant att följa utvecklingen i vilket fall.

/Peter



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar