fredag 14 oktober 2016

Bloggen utkonkurrerad

Det finns flera anledningar till att jag inte bloggar längre.

Jag tappade sugen att skriva underfundiga och informativa texter, och bloggen gav som inte lika mycket tillbaka.

Sedan dök Instagram upp vilket konkurrerade ut bloggmediet totalt för mig då det är så otroligt mycket smidigare. Från en halvtimme att skriva att ett inlägg till några minuter då det fungerar rätt i mobilen till skillnad från blogg.
Inget piss med att överföra bilder och strula. Att överföra bilder tog bara det en halvtimme igår då Android är så sjukt slött i överföring jämfört med Windows Phone som jag hade innan.
Windows Phone sög getballe på det mesta förutom det, tydligen.

Så om man vill se hur det går får man vackert klicka sig in på Instagram istället.

https://www.instagram.com/skyrgaumur/

Gått över till att skriva på engelska, då mina intressen är för smala för svenska. Det får ni leva med.

/Peter

2 kommentarer:

  1. Jag sörjer! IG är bra men här får en så mycket mer! en halvårs eller kvartalsrapport då och då är väl inte för mycket begärt?

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag skriver min masteruppsats om omställningen till hållbart byggande i Sverige med ler- och halmhus som fallstudie. Jag söker efter personer som byggt hus i Sverige av lera och halm eller annan lerbyggeteknik och som kan tänka sig att svara på nedan frågeformulär. Formuläret består av ca 25 frågor och tar inte lång stund att besvara. Om ni har tid och möjlighet så vore jag jätteglad om ni vill klicka på länken nedan och svara på frågorna.

    https://goo.gl/forms/qcHy1Wygx8qy9ljf1

    Ni får hemskt gärna dela formuläret till andra som ni vet har byggt i dessa material eller tipsa mig om personer eller grupper som kan passa in i studien.

    Tveka inte att höra av er om ni har några frågor.

    Tack för hjälpen!

    Vänliga hälsningar
    Diana Undén

    SvaraRadera